• CIT-8 za 2021 rok. Termin upływa 30 czerwca!

Zbliża się przesunięty o 3 miesiące ze względu na pandemię COVID-19 termin, do którego przedsiębiorcy powinni złożyć CIT- 8 za rok 2021, czyli roczne zeznanie podatkowe. Poniżej tabelaryczne zestawienie niezbędnych informacji do jego prawidłowego sporządzenia. Autor: Mariusz Olechprawnik, specjalista podatkowy, wieloletni pracownik organów skarbowych

• Jest już aplikacja Podatnika KSeF w wersji produkcyjnej

Ministerstwo Finansów udostępniło wersję produkcyjną Aplikacji Podatnika KSeF. Aplikacja umożliwia m.in. wystawianie i odbieranie faktur z KSeF oraz podgląd faktur.
  • Termin na złożenie oświadczenia o sporządzeniu dokumentacji cen transferowych będzie przedłużony

Przyjęte przez Sejm przepisy przedłużają termin do złożenia informacji TPR (art. 23zf ust. 1 ustawy o PIT i art. 11t ust. 1 ustawy o CIT).
  • Ułatwienia przy zatrudnianiu pracowników z Ukrainy. Jest projekt nowego systemu informatycznego

Został przyjęty przez RM projekt zmian, wg którego rząd utworzy system teleinformatyczny, który ułatwi nawiązywanie kontaktów między pracodawcami a poszukującymi pracy obywatelami Ukrainy. Dzięki rozwiązaniu osoba szukająca pracy będzie w stanie zmapować swoje kompetencje oraz potrzeby i uzyskać informację zwrotną dotyczącą ofert pracy i danych kontaktowych do potencjalnych pracodawców.
  • Czy w 2022 roku można skorzystać z abolicji podatkowej dla dochodów nieujawnionych?

Pytanie:Czy to prawda, że od stycznia 2022 roku możliwe jest przejściowe skorzystanie z abolicji podatkowej w zakresie podatku płaconego od przychodów z nieujawnionych źródeł? Autor: Michał Koralewskispecjalista ds. podatków
  • Poznaj skutki podatkowe zakończenia stanu epidemii w Polsce

Stan epidemii w Polsce skończył się i wygasły niektóre preferencje podatkowe wprowadzone w związku z epidemią COVID-19. Część z nich przestanie przysługiwać już w maju, inne zaś dopiero z końcem 2022 roku. Autor: Mariusz Olechprawnik, specjalista podatkowy, wieloletni pracownik organów skarbowych
  • 3 miesiące na złożenie wniosku o świadczenie postojowe. Termin wystartował

W ciągu 3 miesięcy od dnia zniesienia stanu epidemii, tj. od 16 maja, przedsiębiorcy oraz osoby wykonujące umowy cywilnoprawne mogą złożyć wnioski o świadczenie postojowe, jeśli spełniają odpowiednie warunki i wcześniej tego nie zrobili.
  • Miejsce świadczenia zależy od rodzaju realizowanej dostawy. Poznaj jego wpływ na opodatkowanie VAT

Odpłatna dostawa towarów w obrocie gospodarczym jest jedną z podstawowych form transakcji zaliczanych do zakresu prowadzonej działalności gospodarczej. We wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej obowiązują generalnie analogiczne przepisy dotyczące ustalania miejsca świadczenia w przypadku dostawy towarów i wykonywania usług. Skutkuje to uniknięciem podwójnego opodatkowania tej samej transakcji lub nieopodatkowania jej w żadnym z państw uczestniczących w tej transakcji. Pamiętaj, aby określając miejsce świadczenia, stosować zasady przewidziane w ustawie o VAT. Autor: Rafał Kucińskispecjalista ds. podatku od towarów i usługdr Katarzyna Trzpiołaspecjalista ds. rachunkowości, wykładowca na wydziale Zarządzania UW