• Płatności w kryptowalutach. Poznaj sposób ewidencji takich transakcji

Waluty wirtualne nie stanowią prawnego środka płatniczego. Przedsiębiorcy coraz częściej jednak otrzymują i dokonują płatności w kryptowalutach. Pojawiają się wątpliwości, jak takie transakcje rozliczać? Autor: KATARZYNA TRZPIOŁA wieloletni praktyk, wykładowca na Wydziale Zarządzania UW

• Od września 2023 r. zmiany zasad wynagradzania młodocianych

1 września br. wzrosną wynagrodzenia młodocianych w okresie nauki zawodu, a także odbywających przyuczenie do wykonywania określonych prac. Tak wynika z nowego rozporządzenia wydanego w tej sprawie przez Radę Ministrów. Zmiany mają zachęcić młodzież do wyboru szkół branżowych, z korzyścią dla gospodarki oraz pracodawców, z których wielu zmaga się z problemem niedoboru pracowników.
  • Kolejny wzrost podatku od nieruchomości już w 2024 roku

Od 2024 roku czeka podatników 15% wzrost podatku od nieruchomości.
  • Angielski dla księgowych

Podatek dochodowy od osób prawnych – CIT
  • Rezerwy na niewykorzystanie urlopu. Czy każda jednostka ma obowiązek ich tworzenia

Do 30 września br. trzeba udzielić pracownikom urlopu za poprzedni rok, jednak w związku z pandemią i kryzysem gospodarczym, a także wojną w Ukrainie wielu pracowników przełożyło czas, kiedy będą wypoczywać. Sprawdź, czy w związku z tym pracodawca powinien utworzyć rezerwy na niewykorzystane urlopy.
  • Zagrożenie płynności finansowej. Warto sprawdzić wypłacalność firmy

W trudnej sytuacji spowodowanej kryzysem gospodarczym wielu firmom zagraża utrata płynności finansowej. Wiele jednostek ma bowiem problem z zapłatą zobowiązań, warto więc systematycznie sprawdzać, czy brak płynności nie grozi firmie i informować zarząd o ewentualnych zagrożeniach.
  • Różnice kursowe przy określaniu wartości początkowej. Sprawdź, jak je ewidencjonować

Różnice kursowe, zgodnie z regulacjami UoR, są traktowane jak inne koszty finansowania. Oznacza to, że – zgodnie z prawem bilansowym – różnice kursowe naliczone do dnia oddania środka trwałego korygują wartość początkową tego środka. Poznaj zasady ich księgowań zgodnie z UoR i MSR. Autor: KATARZYNA TRZPIOŁA wieloletni praktyk, wykładowca na Wydziale Zarządzania UW
  • Bilety lotnicze. Prawidłowa ewidencja i rozliczenie kosztów ich zakupu

Zakup biletów na potrzeby prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Trzeba jednak pamiętać, że aby dany wydatek mógł pomniejszyć przychód podatnika, powinien być odpowiednio udokumentowany. Sprawdź wskazówki naszego eksperta dotyczące jego rozliczania. Korzyści  Autor: Mariusz Olech prawnik, specjalista podatkowy,wieloletni pracownik organów skarbowych
  • KSeF uchwalony przez Sejm!

Na ostatnim posiedzeniu Sejm odrzucił uchwałę Senatu odrzucającą ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw.

Aktualnie przeglądasz

Sierpień/Wrzesień 2023 - Nr 235