• Błędy w sprawozdaniu finansowym. Sprawdź, jak prawidłowo dokonać korekty

Co należy zrobić, gdy po sporządzeniu sprawozdania odkryjemy błąd ? W zależności od jego wagi może ono w takiej sytuacji wymagać korekty. Przeczytaj, jak jej dokonać i kiedy jest niezbędna. Autor: Katarzyna Trzpioła

• KSEF dla mniejszych przedsiębiorców dopiero od 2025 r.

Już niebawem czeka nas wprowadzenie obowiązkowego e-fakturowania przy użyciu Krajowego Systemu e-Faktur. Jednak nie wszystkich przedsiębiorców obowiązek ten obejmie w tym samym czasie.
  • Komunikat MF. Oświadczenie o sporządzeniu lokalnej dokumentacji cen transferowych w TPR

Resort finansów poinformował w komunikacie z 10 maja br., że podmiot zobowiązany do złożenia Informacji TPR za rok 2022 może zamieścić treść oświadczenia o sporządzeniu lokalnej dokumentacji cen transferowych z wykorzystaniem formularza TPR-C (TPR-P) w wariancie 4 w Sekcji F Dodatkowe informacje.
  • Czy będzie inna wysokość limitu płatności gotówkowych?

Zmniejszenia limitu płatności gotówkowych nie chcą przedsiębiorcy, księgowi i doradcy podatkowi, który przygotowali projekt nowelizacji, mający cofnąć zmiany obwiązujące od 2024 .
  • Wydatki na zaniechaną inwestycję. Kiedy można zaliczyć do kosztów podatkowych

Aby sprostać konkurencji, inwestowanie jest niezbędne. Czasami jednak zdarza się, iż przedsiębiorca rezygnuje z już realizowanej inwestycji. Mogą być tego różne przyczyny. Czy w takim przypadku również można mówić o poniesieniu wydatku, który zostanie uznany za koszt uzyskania przychodu? Autor: Adam Okonkwo prawnik, specjalista podatkowy,wieloletni praktyk organów skarbowych Katarzyna Trzpioła specjalista ds. rachunkowości i podatków
  • SLIM VAT 3. Poznaj najważniejsze zmiany w przepisach o wydawaniu WIS

Na podstawie art. 42b ustawy o VAT istnieje możliwość wnioskowania o wydanie tzw. wiążących informacji stawkowych (WIS). W przepisach tych w ramach pakietu SLIM VAT 3 1 lipca 2023 r. dokonanych zostanie wiele zmian. Autor: Tomasz Krywan doradca podatkowy
  • Odwołanie stanu zagrożenia epidemicznego od 1 lipca br. Poznaj konsekwencje

W lipcu planowane jest odwołanie w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2. Oznacza to zakończenie obowiązywania wielu przepisów tymczasowych, w tym w zakresie prawa podatkowego. Sprawdź, co się zmieni. Autor: Tomasz Krywan doradca podatkowy
  • Wynagrodzenie pracownika. Poznaj zasady dokonywania potrącenia na rzecz syndyka

W poprzednich numerach szczegółowo analizowaliśmy potrącenia z umów o pracę. Poniżej uzupełniamy te materiały o potrącenia dokonywane na rzecz syndyka i w zamian za anulowanie kary ograniczenia wolności. Sprawdź szczegóły. Autor: Magdalena Skalska specjalista ds. wynagrodzeń
  • Czy można potrącić pracownikowi zaległą składkę zdrowotną od wynagrodzenia za pracę?

Pytanie: Proszę o informację czy istnieje przepis, na podstawie którego nie nalicza się i nie odprowadza składki zdrowotnej od wynagrodzenia za pracę? Pracownica przebywa na świadczeniu rehabilitacyjnym. Wypłacamy jej w całości dodatek stażowy w kwocie 529 zł miesięcznie. Księgowa zauważyła, że za 4 miesiące 2021 roku nie została naliczona i odprowadzona do ZUS składka zdrowotna. Czy można w całości potrącać wypłacany dodatek stażowy na poczet zaległej składki zdrowotnej? Autor: Jakub Pioterek specjalista ds. wynagrodzeń