• SLIM VAT 3. Poznaj zmiany, które mają obowiązywać od 1 kwietnia 2023 r.

Autor:   Tomasz Krywan doradca podatkowy

• Angielski dla księgowych. Podatek od towarów i usług – test

W poprzednim wydaniu omawialiśmy temat VAT. W bieżącym numerze zapraszam do wykonania ćwiczenia polegającego na uzupełnieniu luk w tekście pojęciami umieszczonymi poniżej.
  • Potrącenia z wynagrodzeń. Co w sytuacji kumulacji wypłat w jednym miesiącu

Kontynuując omawianie zagadnień związanych z dokonywaniem potrąceń z wynagrodzenia za pracę, poniżej omawiamy sytuacje,w których pracownik otrzymuje kilka wypłat w jednym miesiącuz różnych tytułów. Sprawdź, jakie limity potrąceń w takiej sytuacji zastosować. Autor:   Magdalena Skalska specjalista ds. wynagrodzeń i ZUS
  • Zobacz, z jakich nowych ulg można skorzystać w rozliczeniu CIT za 2022 rok

Mimo iż na rozliczenie CIT za rok 2022 jest jeszcze trochę czasu, warto sprawdzić, z jakich ulg będzie można w nim skorzystać. Poniżej prezentujemy zestawienie ulg, które można zastosować w zeznaniu za rok 2022. Autor:   Monika M. Brzostowska doradca podatkowy
  • Rozliczenie CIT-8 za rok 2022. Masz na nie czas do końca czerwca

Według informacji przekazanych przez Ministerstwo Finansów, analogicznie jak w latach poprzednich, podatnicy również w 2023 roku będą mieli więcej czasu na rozliczenie CIT za poprzedni rok, jednak warto o rozliczeniu pomyśleć już teraz. Autor:   Mariusz Olech specjalista ds. podatków, wieloletni pracownik organów skarbowych
  • Sprawozdanie finansowe za rok 2022 r. Jak poprawić błędy w nim występujące

Błędy w sprawozdaniu zdarzają się często i w niektórych sytuacjach nie sposób się ich ustrzec. Zawsze jednak istnieje możliwość korekty. Zasady dokonywania odpowiednich zmian zależą od wagi błędu oraz momentu, w którym się ujawnił. Autor: Krystyna Dąbrowskadoradca podatkowy
  • Uwaga! 30 czerwca mija czas na zatwierdzenie sprawozdania finansowego za 2022 rok

Czas na zatwierdzenie sprawozdania finansowego za 2022 r. w tym roku nie został przedłużony. MF wydłużyło jedynie termin złożenia zapłaty CIT-8, natomiast sprawozdanie finansowe należy sporządzić do 31 marca, a zatwierdzić do 30 czerwca. Poniżej prezentujemy kilka praktycznych wskazówek, które pomogą wypełnić ten obowiązek prawidłowo. Autor:   Katarzyna Trzpioła wieloletni praktyk, wykładowca na Wydziale Zarządzania UW
  • Uwaga! Zmiana w VAT dotycząca WNT

13 lutego 2023 r. weszły w życie zmiany wprowadzone ustawą z 9 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw. Może być ona istotna dla niektórych podatników dokonujących WNT.
  • Już obowiązują wyższe limity dla dorabiających emerytów i rencistów

Od 1 marca br. osoby na wcześniejszej emeryturze lub rencie mogą więcej dorobić do otrzymywanego świadczenia.