• Jednorazowa amortyzacja. Sprawdź, kiedy można ją zastosować

Nowy fabrycznie środek trwały możesz zaliczyć jednorazowo do kosztów uzyskania przychodów, dokonując do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100.000 zł. Ale musisz pamiętać o wyjątkach. Autor: Katarzyna Trzpioła specjalista ds. finansów i rachunkowości, Wydział Zarządzania UW

• Kasy fiskalne w 2022 r. Poznaj planowane zmiany

Znamy projekt rozporządzenia ministra finansów w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących, którego regulacje mają wejść w życie w latach 2022–2023. Sprawdź, czy zmiany dotyczyć będą Twojej firmy.
  • Twoja firma prowadzi sprzedaż konsumencką? Sprawdź zmiany w przepisach

Od 2022 r. zaczną obowiązywać przepisy ważne dla przedsiębiorców prowadzących sprzedaż na rzecz konsumentów. Może być niezbędna weryfikacja umów i firmowych regulaminów.
  • Są już objaśnienia MF w sprawie funduszu na cele inwestycyjne

Interesuje Cię nowy model podatkowego rozliczania wydatków na cele inwestycyjne poprzez zaliczenie ich do kosztów uzyskania przychodu jeszcze przed rozpoczęciem inwestycji? Ministerstwo Finansów przygotowało praktyczny przewodnik ułatwiający skorzystanie z tego preferencyjnego rozwiązania, jakim jest fundusz na cele inwestycyjne. Objaśnienia podatkowe będą miały moc wiążącą dla administracji skarbowej.
  • Sprawozdanie finansowe podmiotów powiązanych. Sprawdź ujawnienia

Zakres sprawozdania finansowego jednostek  powiązanych może być różny. Upewnij się,  jakie informacje należy w nim ujawnić. Autor: dr Katarzyna Trzpioławieloletni praktyk, wykładowca na Wydziale Zarządzania UW
  • Poznaj zmiany w prawie pracy, ubezpieczeniach i zasiłkach na 2022 r.

Wraz z początkiem stycznia 2022 roku minimalne wynagrodzenie za pracę wyniesie 3.010 zł. Nowy rok to także zmiany w ubezpieczeniach społecznych, jak chociażby ograniczenie przekazywania korekt dokumentów ubezpieczeniowych. Mamy też nowe zasady dotyczące naliczania składki zdrowotnej i nowe ulgi w PIT. Autor: Izabela Nowackaspecjalista ds. ubezpieczeń społecznych i wynagrodzeń
  • Uwaga! Jest nowa interpretacja ogólna ministra finansów dotycząca udziału w zyskach spółki

Spółki będące podatnikami CIT, posiadające prawo do udziału w zyskach spółki komandytowej lub spółki jawnej, która uzyskała status podatnika CIT na mocy znowelizowanych od 1 stycznia 2021 r. przepisów, mogą korzystać ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym dochodów uzyskiwanych z udziału w zyskach takiej spółki.
  • Podatek minimalny. Kogo będą dotyczyć regulacje wprowadzone od 2022 roku?

Od 2022 zaczną obowiązywać przepisy regulujące tzw. podatek minimalny, który nazywany jest podatkiem od straty lub podatkiem przychodowym. Żadne z tych określeń nie jest jednak pełne, gdyż nawet w przypadku dochodu możemy wpaść w podatek minimalny, a sam podatek może być też podatkiem od kosztów. Autor: Patrycja Kubiesadoradca podatkowy