Pisma w sprawach WIS, WIA, WIP i WIT. Będą zmiany od lipca br.

18.06.2024AKTUALNE

Pisma w sprawach WIS, WIA, WIP i WIT. Będą zmiany od lipca br.

Ministerstwo Finansów poinformowało o zmianach w prawie w zakresie  składania pism dotyczących wiążących informacji WIS, WIA, WIP, WIT w II instancji i w trybach nadzwyczajnych. Przeczytaj o ich skutkach.

Korzyści 
  • Poznasz zmiany dotyczące składania wiążących informacji.
  • Sprawdzisz jakich metod składania informacji unikać.

Z informacji MF wynika, że od 1 lipca 2024 r. pisma w sprawie wiążącej informacji stawkowej (WIS), wiążącej informacji akcyzowej (WIA), wiążącej informacji o pochodzeniu (WIP) i wiążącej informacji taryfowej (WIT) należy składać wyłącznie elektronicznie:

  • odwołania, zażalenia oraz wszystkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIS –poprzez konto w serwisie e-Urząd Skarbowy,

  • odwołania, zażalenia oraz wnioski o zmianę, uchylenia, przedłużenia ważności WIA i wszystkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIA – poprzez konto na PUESC,

  • odwołania oraz wszystkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIT i WIP –poprzez konto na PUESC.

Złożenie pisma w sprawie WIS, WIA, WIP i WIT w innej formie będzie nieskuteczne.

Organ również będzie doręczał korespondencję elektronicznie:

  • w e-Urzędzie Skarbowym – w zakresie WIS,

  • na PUESC – w zakresie WIA, WIP i WIT.

Źródło:

www.podatki.gov.pl


Porady ekspertów

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.

+30

Katarzyna Brzozowska

Prawnik, redaktor publikacji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości oraz analizy finansowej. Posiada 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu publikacji i portali, których celem jest dostarczanie bieżących informacji o zmianach w prawie oraz interpretacja zawiłych przepisów z zakresu rachunkowości i podatków.

dr Katarzyna Trzpioła

Doktor Nauk Ekonomicznych w zakresie Nauk o Zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej.

Barbara Dąbrowska

Absolwentka studiów MBA, Dyrektor ds. Finansów i Compliance w firmie consultingowej, Manager Działu Księgowości w międzynarodowej firmie leasingowej, trener – wykładowca Centrum Szkoleniowe FRR Sp. z o.o.