Ministerstwo Finansów poinformowało o zmianach w prawie w zakresie składania pism dotyczących wiążących informacji WIS, WIA, WIP, WIT w II instancji i w trybach nadzwyczajnych. Przeczytaj o ich skutkach.
Z informacji MF wynika, że od 1 lipca 2024 r. pisma w sprawie wiążącej informacji stawkowej (WIS), wiążącej informacji akcyzowej (WIA), wiążącej informacji o pochodzeniu (WIP) i wiążącej informacji taryfowej (WIT) należy składać wyłącznie elektronicznie:
odwołania, zażalenia oraz wszystkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIS –poprzez konto w serwisie e-Urząd Skarbowy,
odwołania, zażalenia oraz wnioski o zmianę, uchylenia, przedłużenia ważności WIA i wszystkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIA – poprzez konto na PUESC,
odwołania oraz wszystkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIT i WIP –poprzez konto na PUESC.
Złożenie pisma w sprawie WIS, WIA, WIP i WIT w innej formie będzie nieskuteczne.
Organ również będzie doręczał korespondencję elektronicznie:
w e-Urzędzie Skarbowym – w zakresie WIS,
na PUESC – w zakresie WIA, WIP i WIT.
www.podatki.gov.pl
Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.
+30
Prawnik, redaktor publikacji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości oraz analizy finansowej. Posiada 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu publikacji i portali, których celem jest dostarczanie bieżących informacji o zmianach w prawie oraz interpretacja zawiłych przepisów z zakresu rachunkowości i podatków.
Doktor Nauk Ekonomicznych w zakresie Nauk o Zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej.
Absolwentka studiów MBA, Dyrektor ds. Finansów i Compliance w firmie consultingowej, Manager Działu Księgowości w międzynarodowej firmie leasingowej, trener – wykładowca Centrum Szkoleniowe FRR Sp. z o.o.