Nowe wzory formularzy VAT-14 i VAT-14/A już od czerwca

21.06.2023AKTUALNE

Nowe wzory formularzy VAT-14 i VAT-14/A już od czerwca

MF wydało rozporządzenie wprowadzające nowy wzór formularza VAT- 14, wykorzystywanego przez podatników dokonujących wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych.

Z początkiem czerwca br. wejdzie w życie rozporządzenie ministra finansów z 10 maja 2023 r. w sprawie wzoru deklaracji o należnych kwotach podatku od towarów i usług w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, o którym mowa w art. 103 ust. 5a ustawy o podatku od towarów i usług. Wprowadziło ono nową wersję formularza VAT-14.

Jak tłumaczyli autorzy rozporządzenia, o którym była mowa na wstępie, modyfikacja  treści druku VAT-14, jak również formularza VAT-14/A będącego jego integralną częścią ma związek ze zmianami dokonanymi na podstawie ustawy z 9 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw w przepisach w zakresie tzw. pakietu paliwowego w VAT (art. 103 ust. 5a ustawy o VAT). Wprowadziły one terminy zapłaty podatku w zależności od tego, czy i kiedy wystawiono fakturę.

W związku z wejściem w życie nowych regulacji utraci moc obowiązującą dotychczas regulujące te kwestie rozporządzenie ministra finansów, inwestycji i rozwoju z 25 października 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 2105).

Zmodyfikowany wzór formularza VAT-14 (4) będzie obowiązywał począwszy od rozliczenia za czerwiec 2023 roku. Natomiast do okresów rozliczeniowych przypadających przed dniem wejścia w życie omawianego rozporządzenia z 10 maja 2023 r. – trzeba będzie stosować  przepisy (wzory) dotychczasowe.