Amortyzacja środków trwałych udostępnianych kontrahentowi. Zasady dokonywania odpisów

Adam Okonkwo
05.01.2024AKTUALNE

Amortyzacja środków trwałych udostępnianych kontrahentowi. Zasady dokonywania odpisów

Firmy często zawierają ze swym kontrahentem umowę, na podstawie której oddają do używania składnik swego majątku stanowiący środek trwały. Czyni to co prawda bezpłatnie, czyli nie oczekując w zamian uzyskania ekwiwalentu pieniężnego, lecz z szeregiem zobowiązań po stronie biorącego rzecz, np. dokonywanie przez kontrahenta zakupów w określonej ilości u dającego przedsiębiorcy czy reklamowanie towarów/usług za pomocą przekazanych środków trwałych. Poznaj prawidłowy sposób rozliczenia i ewidencji takich transakcji.

Pozostało jeszcze 96% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Masz dostęp do portalu?

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem portalu?


Zamów pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • Codziennej dawki informacji o zmianach w przepisach
  • Co tygodniowych szkoleń online
  • Bazy porad eksperckich
  • Cyklicznych czatów z ekspertem
  • Nielimitowanych, indywidualnych porad ekspertów
  • Materiałów "na życzenie"
  • Kalkulatorów i innych narzędzi

Autor
prawnik, specjalista podatkowy, wieloletni pracownik organów skarbowych

Porady ekspertów

Jeśli masz jakiekolwiek pytania skorzystaj z indywidualnej porady grona naszych wybitnych Ekspertów.

+30

Katarzyna Brzozowska

Prawnik, redaktor publikacji z zakresu prawa podatkowego, rachunkowości oraz analizy finansowej. Posiada 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu publikacji i portali, których celem jest dostarczanie bieżących informacji o zmianach w prawie oraz interpretacja zawiłych przepisów z zakresu rachunkowości i podatków.

dr Katarzyna Trzpioła

Doktor Nauk Ekonomicznych w zakresie Nauk o Zarządzaniu, adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, praktyk, wieloletni szkoleniowiec i dydaktyk, autorka wielu publikacji z zakresu rachunkowości finansowej podatkowej, MSSF i rachunkowości zarządczej.

Barbara Dąbrowska

Absolwentka studiów MBA, Dyrektor ds. Finansów i Compliance w firmie consultingowej, Manager Działu Księgowości w międzynarodowej firmie leasingowej, trener – wykładowca Centrum Szkoleniowe FRR Sp. z o.o.