Rozliczenie CIT za 2022 r. oficjalnie już przesunięte do 30 czerwca br.

23.03.2023AKTUALNE

Rozliczenie CIT za 2022 r. oficjalnie już przesunięte do 30 czerwca br.

Termin na złożenie zeznania CIT za poprzedni rok i zapłatę wynikającego z niego podatku został przedłużony do końca czerwca 2023 roku. Opublikowano rozporządzenie w tej sprawie (Dz.U. z 2023 r. poz. 530).

W świetle rozwiązań rozporządzenia, termin na rozliczenie się z podatku za poprzedni rok podatkowy został przesunięty o 3 miesiące – do 30 czerwca 2023 r.  Będzie on dotyczył:

• złożenia zeznania (CIT-8, CIT-8AB) o wysokości osiągniętego dochodu lub poniesionej straty w roku podatkowym,

• wpłaty podatku należnego wykazanego w zeznaniu albo różnicy między podatkiem należnym od dochodu a sumą należnych zaliczek za okres od początku roku.

Wydłużenie terminu znajdzie zastosowanie do wszystkich podatników CIT, których rok podatkowy zakończył się w okresie od 1 grudnia 2022 r. do  28 lutego 2023 r.

Więcej czasu na rozliczenie się z fiskusem będą mieli także przedsiębiorcy opodatkowani ryczałtem od dochodów spółek (czyli tzw. estońskim CIT). Takie podmioty również będą mogły skorzystać z przedłużenia terminu do złożenia deklaracji CIT-8E i zapłaty należnego ryczałtu – do 30 czerwca 2023 r.

Słowa kluczowe:
CIT-8